Олімпіади, конкурси

Комунальний вищий навчальний заклад
«Вінницька академія неперервної освіти»
Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської і студентської молоді імені Тараса Шевченка
ІІ етап                                                                22 жовтня 2016 року

5        Клас

1. Складіть невеличкий текст розповідного характеру на тему «Хто з Шевченком знається, той розуму набирається». У роботі зазначте, чи погоджуєтеся ви з  цією фразою.  Обсяг – 1 сторінка.
12 балів

2. До поданих слів доберіть і запишіть по 2 епітети (художні означення).
Хмара, роса, калина.
6 балів


Загальна кількість балів - 18
Комунальний вищий навчальний заклад
«Вінницька академія неперервної освіти»
Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської і студентської молоді імені Тараса Шевченка
ІІ етап                                                                22 жовтня 2016 року

6        клас

1.     Ви вже знайомилися з життєписом Тараса Шевченка.
Напишіть твір від імені Шевченка «Ніхто не бачить, як сирота плаче». Продовжте роботу власними міркуваннями про шляхи самореалізації людини,  в якої немає родинної підтримки. Чи допомагали ви тим, хто цього потребує?
Обсяг – до 1,5 сторінки.
У творчій роботі використайте 2 речення з однорідними членами. Уведіть у речення 3 доречні фразеологізми. Підкресліть однорідні члени як відповідні члени речення.

18 балів

2.   Доберіть і запишіть по 2 порівняння до іменників зіронька, кобзар.
4        бали






Загальна кількість балів - 22
Комунальний вищий навчальний заклад
«Вінницька академія неперервної освіти»
Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської і студентської молоді імені Тараса Шевченка
ІІ етап                                                                22 жовтня 2016 року

7  клас


1. Напишіть твір (обсяг – 1,5 ст.) на тему «Шевченко – це той, хто живе в кожному з нас».
12  балів

2. Доберіть і запишіть по одному фразеологізму, яким можна передати названі почуття.
Зразок: радість – розквітати душею.
Хвилювання, небезпека, байдужість.
3 бали

3. До поданих висловів доберіть і запишіть подібні за змістом поетичні паралелі. (Наприклад: падає листя – кружляє в танці листопад).
Заходить сонце, іде дощ, з’явилася зоря.
3 бали






Загальна кількість балів - 18
Комунальний вищий навчальний заклад
«Вінницька академія неперервної освіти»
Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської і студентської молоді імені Тараса Шевченка
ІІ етап                                                                22 жовтня 2016 року

8  клас

1.                У повісті «Музикант» Т. Шевченко писав: «Я страшенно люблю дивитися на щасливих людей, і, по-моєму, немає прекраснішого, немає чарівнішого видовища, як образ щасливої людини».
Як розумів щастя Шевченко? Як розумієте щастя ви?
Напишіть твір-роздум (обсяг – 2 сторінки) у публіцистичному стилі. Доберіть заголовок до твору. Використайте у своєму міркуванні 3 порівняння  та 6 епітетів. Підкресліть їх.
22 бали

2. Запишіть вислів, трансформувавши його в речення з прямою мовою так, щоб слова автора розривали пряму мову. Вставте замість крапок самостійно дібрані відповідні за змістом слова. Розставте пропущені розділові знаки.
Феномен Шевченка відбиває нашу … природу наше світосприйняття наше минуле і нашу … на майбутнє. Він … душу … народу втілює його …  … і пам’ять (Є. Сверстюк). 6 балів

3. Складіть і запишіть один із можливих варіантів виникнення (4-5 речень) фразеологічного звороту вилами по воді писано8 балів




Загальна кількість балів - 36
Комунальний вищий навчальний заклад
«Вінницька академія неперервної освіти»
Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської і студентської молоді імені Тараса Шевченка
ІІ етап                                                                22 жовтня 2016 року

9        клас

1. Євген Маланюк так писав про Т. Шевченка: «Не поет – бо це ж до болю мало, Не трибун – бо це лиш рупор мас, І вже менш за все – «Кобзар Тарас» Він, ким зайнялось і запалало». А хто для вас Тарас Шевченко? Завдання. Висловіть свої міркування у вигляді твору-роздуму (обсяг - до 2,5 стор.). Доберіть заголовок для тексту. Робіть посилання на твори поета (не менше двох). У роботі використайте пряму мову, односкладне речення, 2 доречні фразеологізми та 2 риторичні питання. 21 бал

2. Визначте художні засоби в поданому уривку.
За сонцем хмаронька пливе,
Червоні поли розстилає,
І сонце спатоньки зове
У синє море: покриває
Рожевою пеленою,
Мов мати дитину. 
6 балів

3. Доберіть  і запишіть 4 порівняння до слова «поезія». 4 бали




Загальна кількість балів - 31
Комунальний вищий навчальний заклад
«Вінницька академія неперервної освіти»
Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської і студентської молоді імені Тараса Шевченка
ІІ етап                                                                22 жовтня 2016 року

10 клас

1.  Уже півтора століття, як ми читаємо «Кобзаря». Багато його віршів розійшлися на цитати, і промовляючи їх, ми часто забуваємо, кому вони належать. Вони стали народними, увійшли в нашу свідомість, визначили особливості нашої мови, культури, пам’яті. Іван Дзюба зазначав: «Тараса Шевченка розуміємо настільки, наскільки розуміємо себе – свій час і Україну в ньому». Завдання. Спробуйте з погляду сучасника дати оцінку безсмертному «Кобзарю» поета. Напишіть твір-рецензію (обсяг - до 3 стор.) у вигляді ліричного міркування щодо змісту і назви книги, актуальності її проблематики, майстерності автора та значення збірки для сучасного суспільства. У роботі наведіть приклади з творів Т. Шевченка (не менше двох), у яких, на Вашу думку, розкрито вічну актуальність «Кобзаря» для будь-якої епохи. Використайте відокремлені додатки (2), складнопідрядні речення з допустовими й наслідковими підрядними частинами (2)18 балів

2. Визначте художні засоби в поетичному тексті.
Мов за подушне, оступили
Оце мене на чужині
Нудьга і осінь. Боже милий,
Де ж заховатися мені?
Що діяти? Уже й гуляю
По цім А р а л у; і пишу.
Віршую нищечком, грішу,
Бог зна колишнії случаї
В душі своїй перебираю
Та списую; щоб та печаль
Не перлася, як той москаль,
В самотню душу. Лютий злодій
Впирається-таки, та й годі. 8 балів

3. Записати  4 метафоричних вислови зі словом «воля». 4 бали


Загальна кількість балів - 30



Комунальний вищий навчальний заклад
«Вінницька академія неперервної освіти»
Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської і студентської молоді імені Тараса Шевченка
ІІ етап                                                                    22 жовтня 2016 року

11 клас

1.  Іван Дзюба стверджував: «Уже для багатьох поколінь українців – і не тільки українців – Шевченко означає так багато, що сама собою створюється ілюзія, ніби ми все про нього знаємо, все в ньому розуміємо, і він завжди з нами, в нас. Та це лише ілюзія. Шевченко як явище велике й вічне – невичерпний і нескінченний». Завдання. Напишіть твір-роздум (обсяг - до 3,5 стор.) на тему «Тарас Шевченко і виклики епох». У тексті поміркуйте над тим, у чому невичерпність поета. Чи зможуть почерпнути кожні наступні покоління з творчої спадщини Великого Кобзаря щось для себе? У чому полягає феномен безсмертя Шевченка? У роботі використайте відокремлені члени речення (2), складні синтаксичні конструкції з різними видами зв’язку(2), риторичне питання та риторичне звертання. 18 балів

2. Визначте художні засоби в поданому уривку.
І барвінком, і рутою, і рястом квітчає
Весна землю, мов дівчину
В зеленому гаї;
І сонечко серед неба
Опинилось-стало,
Мов жених той молодую,
Землю оглядало,
І Ярина вийшла з хати
На світ божий глянуть,
Ледве вийшла: усміхнеться,
То піде, то стане,
Розглядає, дивується,
Та любо, та тихо,
Ніби вчора народилась… 6 балів

Утворіть і запишіть 3 оксиморони зі словом «радість». 3 бали



Загальна кількість балів - 27



Завдання ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади
з української мови і літератури
2016 - 2017 н. р.
7 клас
1. Написати твір на одну із тем:
1. Громада в обороні власних прав і рідної землі (за повістю «Захар Беркут» І. Франка).
2. Наша слава – козацька звитяга.
12 балів
2. Утворити чотири можливі словосполучення, продемонструвавши пряме й переносні значення поданих слів.
Водичка, батько. 4 бали
3. Записати слова відповідно до норм українського правопису.
(а)ндріївський узвіз, (н)ародний (а)ртист, (р)іздво, (ч)умацький (ш)лях, (к)раїни (с)ходу, (б)іла (ц)ерква, (к)иївські вулиці, (п)оділля, торт (к)иївський, (б)іблія.
5 балів
4. Зробити синтаксичний розбір речення (підкреслити члени речення, надписати над кожним словом частину мови, дати загальну характеристику реченню). Виконати морфологічний розбір виділеного слова.
Багато зробили для розвитку нашої мови письменники, учені, видавці книг, газет і журналів. 8        балів
5. Виконати ідейно-художній аналіз поезії Ігоря Калинця (на вибір).
10 балів





Завдання ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади
з української мови і літератури
2016 - 2017 н. р.
        8  клас           
1. Напишіть твір на одну із запропонованих тем.
1. Де козак, там і слава.
2. Проблема вибору в «Думі про Марусю Богуславку».
12 балів
2. Дібрати до поданих слів синоніми і скласти речення.
Говорити, смачно, правильно. 6        балів
3. Записати слова відповідно до норм українського правопису.
    Червоно/гарячий, біло/сніжний, не/має, за/кордон, до/лиця, тим/часом, як/слід, стрім/голов, що/будь, екс/чемпіон, бозна/хто, віч/на/віч, не/до/чувати, не/вивчений вірш, ні/за/що.
5 балів

             4. Виписати всі можливі словосполучення, виконати їх синтаксичний розбір, також виписати ті сполуки слів, які не є словосполученнями, пояснити чому.
Я буду писати поеми й балади під вечір золотий, під гомін тих дубів.

6 балів
5. Виконати ідейно-художній аналіз поезії А. Малишка (на вибір). 
10 балів




 Завдання ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади
з української мови і літератури
2016 - 2017 н. р.
        9  клас           
1. Написати твір на одну із запропонованих тем:

1. Уроки моралі в літописі «Похід князя Ігоря Святославича на половців у 1185 році».
2. Шукай велике в малому, а мале у великому.

12 балів

2.Дібрати до іншомовних слів українські синоніми-відповідники.
Дефект, табу, сфера, експресивний, конфіденціний, ініціатива.       
3 бали
3. Записати слова відповідно до норм українського правопису.
Що/днини, вряди/годи, він не/має таланту, ще не/вивчений вірш, рука/в/руку, віч/на/віч, де/факто, не/до/бачати, не/до/вподоби, кисло/молочний, хтозна/як, де/не/де, по/сусідськи, всього/на/всього, будь/де.
5 балів
4. Вставити пропущені розділові знаки. Зробити синтаксичний розбір речення (підкреслити члени речення, дати загальну характеристику реченню). Виконати морфологічний розбір виділеного слова.
Усе навколо дерева чагарники хмари сонце було дивним наче уві сні
8 балів

5. Виконати ідейно-художній аналіз поезії «Мені однаково, чи буду…» Т. Г.  Шевченка . 10 балів





Завдання ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади
з української мови і літератури
2016 - 2017 н. р.
        10  клас          
1.        Написати твір на одну із тем:
1. Життя прожити – не поле перейти.
2. Причини особистої драми Мартина Борулі (за п’єсою І. Карпенка-Карого «Мартин Боруля».
12 балів

2.Подані омоніми ввести в речення, розкривши їх зміст.
Кадр, бал, термін.
6 балів
3. Записати слова відповідно до норм українського правопису.
Як/небудь, часто/густо, по/англійськи, якось/то, без/угаву, що/будь, де/котрий, на/в/стіж, не/само/хіть, сліпо/глухо/німий, аби/то, немов/би/то, меч/риба, пів/огірка, супер/зірка, казна/де, хитро/мудрий, геть/чисто, по/латині, суспільно/корисний.
5 балів
4. Зробити повний синтаксичний розбір речення. Виконати фонетичний розбір виділеного слова.
Любов в тобі й навколо теж, бо світ цей виткано з любові, це все, що ти туди візьмеш, усе, що лишиш тут у слові. 8 балів
5. Виконати ідейно-художній аналіз поезії «Небо» М. Петренка .
10   балів



Завдання ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади
з української мови і літератури
2016 - 2017 н. р.
        11  клас          
1. Написати твір на одну із тем:
1. З усіх утрат утрата часу найтяжча (Г. Сковорода).
2. Українче, спізнай самого себе (М. Куліш).

12   балів
2.Увести слова в словосполучення, продемонструвавши їх значення.
Апелювати, маклер, магнат, меценат.
             
4 бали
3. Записати слова відповідно до норм українського правопису.
Він..єтка, східно/європейський, Сі/ирія, беладон/нна, він не/має таланту, ще не/вивчений вірш, на/гора, рука/в/руку, віч/на/віч, де/факто, не/до/бачати, не/до/вподоби, кисло/молочний, кон..юнктура, ніжно/білий, с(з)/під/лоба, раз/у/раз, до/лиця, аби/куди, перед/усім. 5 балів

 4. Вставити розділові знаки. Зробити повний синтаксичний розбір речення. Виконати словотвірний розбір виділеного слова.
Достиглі зорі випадали з небесного життя не досягнувши земного і можливо звичайний осінній листок був щасливіший за них він золотим човником падав на п’янку землю щоб стати землею і дати комусь життя. 8 балів
5. Виконати ідейно-художній аналіз поезії Олександра Олеся (на вибір).
10 балів


Комунальний вищий навчальний заклад
«Вінницька академія неперервної освіти»
ХVІІ Міжнародний  конкурс
 з української мови імені Петра Яцика

            ІІ етап                                                               19 листопада 2016 року
3        клас

1.   Визнач, у якому стовпчику подані споріднені слова до прикметника давній
1. Давно,                             2. Старий,                             3. Сучасний,
      давнина                              древній                                  теперішній         
1 бал
2.   Поміркуй, якого типу речення в тексті немає.
Опале листя одягає землю в золоті шати. Яке це диво! Чи можна бути байдужим до краси осінньої природи?
А. Розповідного.
Б. Питального.
В. Спонукального.
2 бали
3.   Коли так говорять? Встанови відповідність за допомогою стрілок.

Гострий на язик
замовкнути
Прикусити язика
дотепний, уміє швидко й дошкульно відповісти
Тримати язик за зубами
мовчати, не розголошувати таємницю
Тягти за язик
змушувати щось говорити
 4 бали
4.  Пошир подане речення трьома словами. Запиши утворене речення.
Із кущів вискочив заєць.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________

4 бали
5.     Склади і запиши розповідь про свого вчителя (5-6 речень).
___________________________________________________________________     ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________                                                                                                                 10 балів

Комунальний вищий навчальний заклад
«Вінницька академія неперервної освіти»
ХVІІ Міжнародний  конкурс
 з української мови імені Петра Яцика

            ІІ етап                                                                19 листопада 2016 року
4        клас

1.   Вибери рядок, у якому всі слова синоніми.
А. Учитель, учити, учительський, учення.
Б. Учитель, учителі, учителем, учителя.
В. Учитель, наставник, освітянин, педагог.                               
1 бал   
2.   Згадай і запиши два фразеологізми зі словом око.
________________________________________________________________________________________________________________________________________
2 бали
                                                                                 
3.   Перебудуй подане речення у спонукальне. Запиши утворене речення.
Оленка готує вітальну листівку бабусі, висловлює свою любов.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2 бали

4.   Підкресли в реченні багатозначне слово.
Головою батьківської ради обрали маму Горобчук Оленки.

Склади речення, в якому це слово вжите в іншому значенні.
________________________________________________________________________________________________________________________________________      

  4 бали
5.   Склади і запиши запрошення батькам на свято в класі.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

10 балів
Комунальний вищий навчальний заклад
«Вінницька академія неперервної освіти»
ХVІІ Міжнародний  конкурс
 з української мови імені Петра Яцика

            ІІ етап                                                                19 листопада 2016 року
5 клас

1. Запишіть стилі мовлення, які знаєте. Користуючись одним із них, опишіть шкільний підручник з української мови. Чи пам’ятаєте автора? Які вправи, на вашу думку, сприяють вивченню мови?
Обсяг – 0,5 сторінки. 12 балів

2. Складіть і запишіть жартівливу загадку про мобільний телефон у віршованій (4-6 рядків) або прозовій (2-3 речення) формі.  
                                                                                                                 6 балів

3. Утворіть фразеологізми, вибравши з дужок потрібне слово, поясніть їхнє значення. 
Наламати (дерев, дров, парканів), кусати (хліб, яблуко, лікті), з’їсти (м'ясо, собаку, ковбасу), винаходити (двигун, велосипед, ракету). 8 балів





Загальна кількість балів - 26
Комунальний вищий навчальний заклад
«Вінницька академія неперервної освіти»
ХVІІ Міжнародний  конкурс
 з української мови імені Петра Яцика

            ІІ етап                                                                19 листопада 2016 року
6        клас



1. Напишіть твір-опис (обсяг - 1 стор.) у художньому стилі на тему «Тихо дощ осінній розсипає бісер».
12 балів

2. Складіть  речення зі словами  умивається, зупинилось, вживаючи їх  у прямому й переносному значеннях.
4 бали

3. Складіть 2 загадки про  явища природи восени.
4 бали



Загальна кількість балів - 20


Комунальний вищий навчальний заклад
«Вінницька академія неперервної освіти»
ХVІІ Міжнародний  конкурс
 з української мови імені Петра Яцика

            ІІ етап                                                                19 листопада 2016 року
7        клас

1. Напишіть твір на тему: «Свою Україну любіть...». Використайте матеріал про одне чи кілька чудес Вінниччини (можливо, вашого села/міста). Доберіть цікаву форму твору. Обсяг - 1,5 сторінки. 12 балів

2. Доберіть іншомовні відповідники до запропонованих тлумачень, запишіть їх.
Вїзд іноземців у країну на тривале або постійне проживання –
Техніка виготовлення художніх композицій із завитків смужок паперу –      
Напій, що складається з кави еспресо та молока  –
Суддя в деяких спортивних змаганнях –
Учасники парного спортивного чи музичного виступу –
Дрібні намистинки з прозорого чи кольорового скла (іноді з металу) з отворами для нанизування  – 6 балів

3. Відредагуйте, де потрібно, словосполучення й запишіть їх.
Різка біль, відсутній із-за хвороби, брати участь, прочинити кватирку, музичний слух, приємного апетиту, здійняти галас, відкрити очі,  від двохста відняти вісім.
                                                                                                                 6 балів


Загальна кількість балів - 24


Комунальний вищий навчальний заклад
«Вінницька академія неперервної освіти»
ХVІІ Міжнародний  конкурс
 з української мови імені Петра Яцика

            ІІ етап                                                                19 листопада 2016 року
8        клас

1. Напишіть твір-роздум  на тему «Доброта – найбільше досягнення людини, найбільш прекрасне і святе».  Підтвердьте міркування випадками з життя. Обсяг – до 1,5 сторінки.
12 балів

2. Поясніть значення фразеологізмів, із двома (на вибір)  складіть речення.
Клеїти дурня, зуби з’їсти, заганяти голки, велика птиця, давати перцю, м’яти шапку.
8 балів

3. До поданих іншомовних слів доберіть українські відповідники.
Елегантний, еластичний, компетентний, комічний, регулярний, оригінальний,  міфічний,  фіктивний, тріумфальний, соціальний.
5 балів



Загальна кількість балів - 25


Комунальний вищий навчальний заклад
«Вінницька академія неперервної освіти»
ХVІІ Міжнародний  конкурс
 з української мови імені Петра Яцика

            ІІ етап                                                                19 листопада 2016 року
9        клас

1.   Складіть і запишіть гумористичний діалог між Святим Миколаєм і Дідом Морозом, які зустрілися в Києві (вісім-дев’ять реплік). 12 балів

2.   Прокоментуйте вислів М. Рильського. Свої міркування проілюструйте самостійно дібраними прикладами (обсяг висловлювання – 6-7 речень).

  Без іноземних слів у культурній мові не обійтись. Але варто вживати їх тільки тоді, коли вони справді доконче потрібні – і, це вже безумовно, у властивому їм значенні… 12 балів

3.   Відредагуйте речення, запишіть їх.

 1. Поступаючі в ліцей мають здати наступні документи. 2. Не приймай це так близько до серця: краще роби вигляд, як ні в чому не бувало. 3. Якщо ми не будемо притримуватися правил, то нас привлікуть до відповідальності, отож треба дивитися в оба. 4. Через пару днів їхні відношення покращаться, і не роби вигляду немов не розумієш цього. 5. Сходи будь ласка за водою: так жарко, що хочеться уталити жажду.        5 балів



Загальна кількість балів - 29
Комунальний вищий навчальний заклад
«Вінницька академія неперервної освіти»
ХVІІ Міжнародний  конкурс
 з української мови імені Петра Яцика

            ІІ етап                                                                19 листопада 2016 року
10   клас

1. Складіть і запишіть твір-роздум (обсяг – 1,5 сторінки), узявши за тезу один із виразів (на вибір). Дотримуйтеся публіцистичного стилю.
·     Добро існує там, де його творять.
·     Мудрість для душі – те саме, що здоров’я для тіла.
·     Гарна справа ніколи не виростає з корисливості або ненависті
12 балів

2. Згрупуйте подані слова за сферою використання.
Стилістично нейтральна лексика: …
Стилістично маркована лексика:
а) книжна: …
б) розмовна: …
в) просторічна: …

    Тонкогуб’я, генеральша, отець, громада, інфінітив, тудою, блаженний, анапест, пертися, скиглити, шохвер, різнотрав’я, відфутболити, Псалтир, огненний, суспільно-побутовий, кумекати, індульгенція, громадянський, суспільство, ректи, промовляти, базікати, чоло, електрод, диференціювати, безбатченко, свекрушище, сонечко, смерд, пройдисвіт, каналія, катет, поліфонія, добробут, пишний, благоденствіє, хитрющий, соловейко, математичка, п’ятихвилинка, протокол, замазура. 8 балів

3. Відредагуйте речення, запишіть їх.

 

1. Сергія Коваленко багато хто поважає, він гарний і в якості фахівця, і в якості людини. 2. Означення, виражене дієприкметниковим зворотом, після означуваного слова відокремлюється обабіч комами. 3. Свято розпочнемо без п’ятнадцяти сім.  4. У залі засідань продовжуються збори трудового колективу. 5. На повістці дня багато питань, і я непокоюся, що не всі їх встигнемо підняти й обсудити.  5 балів


Загальна кількість балів - 25


Комунальний вищий навчальний заклад
«Вінницька академія неперервної освіти»
ХVІІ Міжнародний  конкурс
 з української мови імені Петра Яцика

            ІІ етап                                                                19 листопада 2016 року
11   клас

1.Складіть і запишіть роздум (обсяг – 1,5 сторінки), узявши за тезу один із поданих виразів (на вибір). Дотримуйтеся публіцистичного стилю.

·     Джерело добра – милосердя. Джерело зла – марнославство.
·     Гідність – це честь, яка має право на гордість.
·     Думка – квітка, слово – зав’язь, діяння – плід. 
12 балів

2. Згрупуйте подані фразеологізми за стильовою належністю − одиниці, які вживають:
·          в усіх стилях мови (міжстильові): …
·          в офіційно-діловому й науковому стилях: …
·          у публіцистичному й художньому стилях: …
·          у розмовному стилі: …
·       у конфесійному стилі: …

Мокра курка, у всякому разі, витрішки продавати, один з одним, вітер гуде в кишенях, гра слів, авгієві стайні, базарна баба, клеїти дурня, татя з полив’яним носом, брати участь, без задніх ніг, возлюби ближнього свого, ужити належних заходів, осідлати Пегаса, око за око, увінчати лаврами, манна небесна, цілуйте тата в коліщата, відігравати роль, на око, важка артилерія, язиката Хвеська, сидіти склавши руки. 10 балів

3. Відредагуйте речення.

1.  Емма Андієвська заперечує свою приналежність до так званої «нью-йоркської групи» - вона рахує, що митець має бути самобутнім і ні до яких груп не повинен входити. Групуються лише для боротьби, аби відстояти свої інтереси. 2. Спеціяльно для нашого каналу у вечірньому етері дасть інтерв’ю еспанська мовознавчиня. 3. Працюю над цією задачою більше години. 4. Командуючий армії не приймав участі в параді. 5. Ви задали питання, чи знайшов я вихід. Так от, відповідаю: «Я попав у тупик!». 5 балів

Загальна кількість балів - 27


Немає коментарів:

Дописати коментар